Der Mr. Nixie ++`DIGNA`++Thread

• Ich habe viele Jahre vollkommen zufrieden mit einer EAR 834, EAR MC3 und SPU Classic gehört, heute würde mir das nicht mehr so gefallen. Auch den 3012 R SME von damals wollte ich nicht mehr haben. Früher fand ich das ist es, heute hat sich mein Geschmack wohl geändert. Trotzdem sollte man Ross und Reiter beim Namen nennen, wir sind doch normalerweise nicht geschäftlich in irgendwelche Marken involviert.😎😉

Aber nur wenn man das Equipment benennt kann man z.B. selber mal den Vergleich machen.

Oder Einstufungen von anderen besser einordnen.

Dirk

Jimmy war fair. Wenn ich ihm zehn Trips brachte, nahm er sieben und gab mir drei.

Lemmy :saint:

Im übrigen bin ich der Meinung das jeder eine DIGNA haben sollte

• Wenn man abgelenkt wird, ich würde die Ear, Sme, Spu Kombi natürlich auch heute noch empfehlen!

Dirk

Jimmy war fair. Wenn ich ihm zehn Trips brachte, nahm er sieben und gab mir drei.

Lemmy :saint:

Im übrigen bin ich der Meinung das jeder eine DIGNA haben sollte

• I have took part in comparisons of phonostages as a keen pursuit, and in the past few years have done this more intensely.

I have possibly heard more than 35 Phonostages, from different price ranges at a few different Bake Off Events.

With the Top End Price Tag at one event being £10000.

My assessment through these experiences is that Phonostages can be grouped for their Performances in relation to their Purchase Value, and they become noticeable for their limitations, when compared to the Groups with ascending purchase values.

Within a Group some will offer a variation to the Sonic Signature, but the preferential Sonic will be for the individual to select.

I don't recollect one model as vastly improved over the other within a Group being assessed.

The most noticeable Phonostage within a Group are usually re entered to a Higher Purchase Value Group, to be compared.

Through demonstrations of Groups of Phonostages from approximately £ 500 - £ 2000,

In general there will be noticeable changes to the improvements as the value of a

Brand Name Device increases toward £ 2000.

A competently built DIY Model with a Parts Value of £300 - £500 has been known to easily hold its own with a Brand Name Phonostage up to £2000 in value.

What will really stand out is a DIY Phonostage built with a Parts Value of close to a £1000 by a competent Electronics Individual.

I have heard a DIY build hold its own very comfortably within the £2000 - £4000 Group and one particular build performed comfortably within the £ 5000 + group.

The DIGNA I is the model I have put forward for Demonstration at two of these events and the Phonostage has worked its way up to perform comfortably within the £2000 - £4000 Group.

I personally don't think the DIGNA shone above all the Phonostages it was compared to,

I think it sat comfortably within the group, and it was a justified position to be given.

At one event Two Individuals were very inquisitive about it, following the Demonstration, and at another the Event Organiser was offering a advice on improving the Power Supply.

I don't recollect many of the Brand Name Phonostages within the £2000 - £4000 range in my most recent endeavors that absolutely shine above another within this group.

There are usually a reasonable selection to be demonstrated at this value.

There are differences to be detected across the demonstrations, but each difference will be a sound quality that an individual has a preference for.

My experience will allow for me to suggest that after listening to Short Term demonstrations, that they are mainly similar devices in Sound Quality and how they present.

The most noticeable leap in separation noticed between the Groups during my experiences has been when the £5000 + Phonostages are demonstrated.

There are not usually many models with a Brand Name on demonstration in this Group and the odd DIY Design is already placed as being a contender within this Group as a result of how it has performed.

I feel confident in stating there is a marked difference to be noticed and these models usually have a noticeably unique presentation when compared to each other.

I will state that across all the Groups at £2000+ a Home Trial will be a very important undertaking as well, as there can be a emphasis on certain frequencies that could be deal breaker.

• Sehr geehrter Herr L. alias lowend:

Ich habe gestern meinen Anwalt konsultiert. Aufgrund Ihrer oben zitierten, geständigen Einlassung mich gemobbt zu haben, in Tateinheit mit mehrjährigen Stalking (telefonisch, persönlich durch Auflauern, telepathisch, pre-natal und zukünftig wohl auch noch post-mortal), haben wir eine entsprechende Anzeige gegen Sie erstattet. Ich lass mir das nicht länger gefallen!! Da hilft Ihnen auch die Digna (= Thread-Bezug) nichts! Ebensowenig Ihr übermäßiger Alkohol-Konsum (Ihrer Wahrnehmung nach wackelt das Haus; welch Un-Gleichgewichts-Sinn)! Und völlig richtig: Genießen Sie die Ihnen verbleibenden zehn Minuten... Ihr KH

DIY-Pre - VPI Scout II mit JMW9 - Koetsu Black GL - AcousticPlan Phonomaster SE mit Thel NT - Kabel: Tellurium Q Black, Studio 45, Phonosophie, Audioplan Cleancord - Nuforce Ref9 V2SE ans Klipschorn

• Ich muss hier nochmal nachlegen.

Auch wenn der ein oder andere schon etwas genervt sein mag, ob der vielen Lobhuddelei, die die kleine Kiste hier im Thread zum größten Teil erfährt.

Aber die Digna begeistert mich immer mehr. Gerade bei gitarrenlastiger Musik gefällt mir der Sound richtig gut. Die Kiste rockt !

Vielleicht liegt es aber nur daran,

dass sie mir nach dem Umbau optisch besser gefällt und dies meine Sinneswahrnehmung beeinflusst.;)

_DSC6890fbx.jpg